söndag 11 november 2007

Garnburk

Ibland när jag stickar så tycker jag att det är bekvämt att ha garnet i en garnburk (jag kallar dem för det - har inget bättre namn) så att det inte rullar omkring på golvet. Den här har jag sytt av linnetyg och frihands quiltat. Som mellanlägg för att göra burken stadig har jag 2 lager manchester som jag quiltade samman med yttertyget


Igår var vi äntligen och hälsade på lilla P som hunnit bli 2 månader gammal. Vilken liten sötnos det var, naturligtvis så hade vi med oss ett paket till henne. Jag hade sytt en lila velour klänning med muddkanter och coversömmar längs sömmarna fram. Nu när jag sydde med den breda sömmen, så blev jag riktigt nöjd. Även om det tog väldigt lång tid att sy för jag fick hela tiden hoppstygn - ända tills jag kom på att jag skulle ändra pressarfotstrycket- och då blev sömmen jättefin.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Vilken finurlig stickburk du har gjort, får jag bara iordning på min symaskin ska jag göra en, tack för tipset.
Ha de gott på dej, Eva.

Susilull sa...

Mkt fin "garnburk"! Jag har också klurat på att fixa något bra till nystanen, så de inte springer iväg...
Kul när man hittar nya bloggar.
Ha det bra!