söndag 14 oktober 2007

Hur många stickningar får man ha påbörjade??




I går kväll började jag med detta. Det ska bli vantarna "Cruella" från http://www.mariasgarn.se/ virkad mudd och resten av vanten stickad. Det är kul än så länge, men jag är ingen vantstickare.



Hur är det egentligen - ur många stickningar får man ha påbörjade samtidigt???

Jag har resonerat som så att när jag stickat färdigt något så får jag börja på något nytt - och igår kväll fäste jag de sista trådarna och spände ut tröjan till Skrutten, ska bara sys ihop och stickas lite kanter, så den räknas nästan som klar.

Men det konstiga är att jag hittar små och stora konstiga påbörjade stickningar lite här och där, stickkorgarna är överfyllda med påbörjade och bortglömda stickningar. Någon gång när jag är på humör och riktigt modig ska jag räkna mina påbörjade projekt.








Jag har hunnit sy lite också. Det blev ett par byxor till Skrutten, mest för att jag ville prova på att sy coversömmen från avigsidan, som jag sett på någon blogg och tyck var snyggt. Jag sydde stickningarna på byxorna på det viset och blev så där nöjd. Jag tror att jag skulle haft bredare söm. Får prova det nästa gång. Skrutten blev i allafall nöjd och hade på sig dem på dagis. Modellen blev också ganska OK. Mönstret kommer från Allt om handarbete.












Den här omlottkoftan med strumpor har flyttat hem till lilla Pia 4½ veckor gammal. Mamma och pappa tyckte mycket om koftan, hoppas att Pia också gör det. Vi har inte hunnit träffa henne än då hela vår familj varit förkylda.


Garn: Drops Alpaca
Stickor: 2 & 2½
Mönster: Allt om handarbete 9/07

Inga kommentarer: