fredag 26 oktober 2007

Tröja till Skrutten


Nu har jag blivit klar med tröjan till Skrutten.
Mönstret gick bara upp till storlek 16 månader, och Skrutten är en stor snart 20 månaders kille, så fick jag göra om mönstret lite. Vad jag dock inte tänkte på var att halsringningen också måste vara större. Men i och med att det är spund och knappar i halsen, så behöver man ju faktiskt inte knäppa den översta knappen om det blir lite för tight. på så sätt så slipper jag göra om halsen!






Garn: Drops Alpaca
Stickor: 2 och 2½
Mönster: Allt om handarbete 9/2007


I morgon ska jag och Km få åka till ett stort möbelvaruhus i Haparanda - farmor och farfar kommer upp och är barnvakt. Resan upp till Haparanda är ca 35 mil lång=mycket sticktid.
Nu ska jag bara plocka fram den ultimata resestickningen - den ska inte vara för krånglig, inte för många färgbyten, få se vad jag kan hitta i gömmorna som kan passa.

Inga kommentarer: