lördag 19 januari 2008

UFO klart!

Det är kul att bli klar med sådant som har varit påbörjat länge tycker jag. Den här väskan har varit ett UFO länge, men jag är mycket nöjd med den. Dels så har jag stickat den av ullgarn som jag och en kompis färgade med indigo för ca 18 år sen (garnlagret behöver också krympa) och så tror jag modellen passar utmärkt som väska för stickningar.

Mönstret till väskan kommer från boken Ett nystan/ Leigh Radford.

När jag stickade mina muddar så önskade sig J ett par likadana. Jag har använt det här mönstert, med lite ändring. Garnet är Drops Silkealpaca.


4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Tovade kassar och väskor är väldigt användbara, så söta muddar.
Ha de bra ,
Eva.

Susilull sa...

Roligt att hitta nya inspirerande bloggar! Jättefin tovad väska!!
Ha det bra!

Tomtan sa...

Visst är det lite kul att sticka en stor formlös nånting, kasta den i tvättmaskinen och får ut nånting som ser riktigt bra ut?!?! FAst ibland blir de helt fel... Kolla min "sagan om en Muff"inlägg. Antog du utmaningen?

Tomtan sa...

Du är med på listan så fort du antagit utmaningen på din blogg. Skicka ett mail till tomta87@yahoo.se med din adress och dina favoritfärger... Så ska vi se om det kan bli nått bra... ;-)