onsdag 30 januari 2008

Revontuli - huivi

Jag har antagit två nystans utmaning. Det betyder att de tre första som lämnar en kommentar i min blogg och som själva antar utmaningen i sin blogg får en present av mig under de närmaste 365 dagarna som jag själv har gjort!


Det här var en riktig trevlig stickning. Revontuli - huiv beskrivningen finns här. Mitt "Norrsken" är stickad i Evills garn - det gick åt 172 gr. Beskrivningen är på finska - men det gick bra med hjälp av ordlistor.

Halsvärmaren är klar - blev riktigt nöjd med den. Ev hade den kunnat vara lite längre - men jag stickade så långt garnet räckte. Den är väldigt skön att ha på sig - så det blir kanske fler.

4 kommentarer:

marianne lundholm sa...

en sån vacker sjal du stickat, tror inte att jag klarar det på finska

Tomtan sa...

Sjalen var underbar..... Men finska ;-( Halsvärmaren var inte så dun heller....

Sanna T Sköld sa...

en sådan fin sjal!!! Jag har inte kommit till den ännu. Finska är inte min starka sida.

Marianne sa...

Vilken fin sjal. Helt underbara färger.