tisdag 5 februari 2008

Böcker, böcker

Så här långt har jag kommit på Stickameras februarisocka - jag stickar i Opal. Det är fantastiskt vilka bra mönster Ulrika väljer - det här hade jag redan skrivit ut och skulle sticka "någon gång".
Skrutten växer så det riktigt knakar och de flesta byxorna är för korta. Så symaskinerna har fått jobba. Mönster till byxorna är mitt favoritmönster från boken Barnkläder Sy och sticka av Hanne Meedom och Sofie Meedom. Tröjmönstret är från Ottobre 1/2008, trycket fanns det en mall till i tidningen.

Jag har fått några nya böcker. Egentligen ville jag helst ha Victorian lace today, men den verkar vara slut överallt och komma ut i nytryck april/maj - så det är bara att vänta!
Jag får bläddra i de här böckerna så länge - muddboken är verkligen fin.



Inga kommentarer: