onsdag 12 mars 2008

Syfestival och mars muddar

Mina korviga marsmuddar blev klara under resan till Syfestivalen. Jag har stickar i Drops Alpacka. Jag valde att sticka dem på två stickor, då jag ville använda mina ebenholts stickor. Det blev i mitt tycke mycket trevliga muddar.
På Syfestivalen blev det en hel del garnklapp och en del fick följa med mig hem, här en härva otroligt mjukt ullgarn från Naturgarn och så lite strumpgarner. Även en döskalle knapp kom med hem.

Här är det lite mer godsaker: Jak garn - blev fantastiskt mjukt när man stickat och tvättat. Kashmir garn, grönt silkegarn, blått ullgarn och mörkgrönt mjukt garn till muddar.


Vanligt vitt Fabel som jag tänkt prova att färga och svart garn till en cirkelkofta till J.

Lite tyg från E-slöjd. Det ska nog bli en tröja till Skrutten av blå och turkosa, det svarta är muddtyg.

På lördagen var det dags för Stickas! årsmöte- mycket folk var det. Här visar Gunhild sin fantastiskt vackra kappa, hon berättade också för oss hur hon gjort den.

2 kommentarer:

Sanna T Sköld sa...

Iår missade jag dig totalt på årsmötet. Hade tänkt prata lite med dig, men vet inte vad det blev riktigt.

Pernilla sa...

Sanna!
Jag såg dig också på årsmötet - tänkte haffa dig, men då såg jag inte till dig.