onsdag 26 mars 2008

Morning Surf Scarf

Nu har mitt garn jag beställde från Kina kommit - det tog tid för det fastnade på Posten på Arlanda. Men nu så är 3 härvor handfärgad ull och 4 stycken 35 cm långa strumpstickor!!! här. Undra hur stickorna är tänkta att användas. Jag är mycket nöjd med garnet, det ska nog bli en tröja till Skrutten.
Det blev ingen bra bild på min Morning Surf Scarf. Mönster finns här. Men det syns hur mönstret är - mycket roligt att sticka - jag använde ett silkegarn från Leines Design.

Mina melodifestival tofflor har varit färdiga ett tag men inte fastnat på något kort förens nu. Mönstret kommer från en sockbok - kommer inte ihåg vilken..... Garnet är handfärgat med Jeaba färger.

4 kommentarer:

Tomtan sa...

Tykte om skarfen... Det måste jag prova. HA en bra helg!//E

Tomtan sa...

Å VAD FINT GARNET ÄR!!!!! DET VILL JAG OCKSÅ HA!! HUR HAR DU FÅTT TAG I DET? MAN SKULLE KANSKE KÄNNA NÅN KINES!!!!/BARBRO

Pernilla sa...

Visst är garnet fint. Jag har köpt det via e-bay. Det verkar finnas en hel del fina och billiga garner där, och det var inte svårt att handla därifrån heller.
/Pernilla

Pernilla sa...

Scarfen var jätterolig och lätt att sticka - på svenska tror jag mönstret heter "Sjöskum".
/Pernilla