lördag 19 april 2008

Virkade burkar

De senaste dagarna har jag ängnat mig åt virkning. Det blev 2 "burkar" eller korgar - vilket man vill. Den svarta virkade jag av Sunny och den naturfärgade har jag virkat av snöre jag köpt på något militärt överskott. Jag blev mest nöjd med snör burken - det blev mer styrsel i den - men så fick jag också skavsår på fingret när jag virkade den! Den svarta virkad i Sunny blev för sladdrig tycker jag - även om jag hade en tunnare virknål än normalt till det garnet. Men jag kommer defenitivt att virka fler burk-korgar i snöre - när mitt finger läkt!!
Det har även blivit ett par stickade tofflor - mycket trevliga att sticka och fort gick det - 1 kväll och så var de klara. Min mormor stickade massor av sådana här tofflor, men det är de första paren som jag stickar.

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Var det vanligt snöre? Den var jättefin!!! //E Du har fått en inte alltför anjenäm kommentar ser jag, har varit bombaderad ett tag...

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Livros e Revistas, I hope you enjoy. The address is http://livros-e-revistas.blogspot.com. A hug.