torsdag 3 april 2008

Min TV-stickning växer. Nu finns det ett bakstycke och ett framstycke. Det ska bli en sådan här men jag gör långa ärmar. Garnet är lingarnet jag köpte på vägen från Syfestivalen.

Det här är mina April sockor - Slippery socks - jag är ännu inte så förtjust i att sticka flätor - men jag kämpar på.

Äntligen har min sylust kommit tillbaka - så mycket att jag köpte Linneás hjärtglasunderläggs kollektion. Jag har även sytt några bidrag till Linneás hjärt tävling. Den här lila kassen tror jag kommer att så småning om flytta hem till någon som gillar lila - vem säger jag inte.

Första gången jag broderar något in the hooop. Det var faktiskt jättekul och snyggt blev det. Det här underlägget är sytt i guld tyg och passar precis till vår familjs "Grattis" kopp.

Vad sägs om en hjärt kudde? Kanske till Alla Hjärtans Dag eller bara som en schysst kudde i soffan - jag gillar iallafall kanten runt kudden. Sådana kanter kan det bli på fler kuddar framöver.


2 kommentarer:

Tomtan sa...

blir nyfiken på vad su stickar (länken ville inte fungera åt mig). //E

Pernilla sa...

Så, nu har jag fixat länken - jag var slarvig och kollade inte att den fungerade. Skäms på mig!!!