tisdag 12 augusti 2008

Spetsribba från Norrtälje

När vi var i Norrtälje i somras så var jag in på Tyllra. Där fastnade jag för en mudd - spetsribba stickad i Rauma finullgarn. Modellen var fin och garnet var verkligen min färg - GRÖN!
Men sen gick något snett . Jag började sticka och det blev inte alls så fint som jag minns den- min blev alldeles för vid. Så jag har börjat om med ½ nr tunnare stickor. Och nu ser det riktigt fint ut. Men NÄR ska jag lära mig att sticka ett stickfasthetsprov INNAN jag börjar sticka????
Har man lite restgarner och en stund över så kan man sticka sig ett almanacksfodral! Jag stickade mitt i 2-tr ullgarn som jag tovade lite lätt och virkade fm runt om kring. Virkade också en ögla och sydde fast en knapp så att den går att stänga. Vilket behövs då fodralet blev lite i minsta laget. Onödig pryl eller???? Kul ialla fall tycker jag. Är man sticknörd så är man.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Its ok if the appearance of your blog is not good. The important thing is the topic or the content of your blog.

Sanna T Sköld sa...

Hej! Du har fått en utmaning på min blogg. Hoppas du vill svara.