fredag 12 september 2008

Höstmössa

Jag har knåpat ihop ett mössmönster och stickar mig en mössa - på bilden modellerar A. Jag har stickat den i Debbie Bliss Cashmerino aran. Jag försökte lägga ut mönstret här men jag förstår inte hur jag ska göra. Men är det någon som vill ha mönstret så mejlar jag det gärna.

Nya Knitty har kommit ut, i detta nummer är det flera saker jag vill sticka, tex den här eller vad sägs om den här? Den här vill jag också sticka den är ju så läcker!

Ja, nu gäller det att vässa stickorna och göra färdigt något påbörjat projekt. Jag försöker ha lite dissiplin att sticka färdigt eller "gömma" undan en stickning innan jag börjar på en ny.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig mössa. Tänk att A har blivit så stor. Kommer ihåg när hon satt i barnstolen i Umeå och skvätte mat över högt och lågt. Har hälsningar från Karin Wallin från Textilutbildningen. Hon är i Leksand på väv 08 nu. Själv pendlar jag fram och tillbaka dit.